• Wycieczka do Berlina.

• W środę, 5 czerwca, klasa 5B po raz kolejny odwiedziła stolicę naszego sąsiada – Berlin. Wycieczkę zorganizowaliśmy wspólnie z klasami piątą, szóstą i siódmą ze Szkoły Podstawowej im. Bartłomieja Pitiscusa w Słonem. Głównym celem naszej wycieczki było berlińskie ZOO. Wyruszyliśmy bladym świtem pociągiem PKP do Frankfurtu nad Odrą. Następnie niemieckim, i co bardzo istotne – piętrowym, pociągiem dotarliśmy do słynnego dworca ZOO. Na miejscu szczególne wrażenie zrobiło na nas piękne akwarium, panda Meng Xiang, wilki, pingwiny i foki! Po czterogodzinnym spacerze udaliśmy się na szybki posiłek w centrum handlowym Potsdamer Platz Arkaden, po którym udało nam się jeszcze sfotografować na tle kilkumetrowej żyrafy z klocków Lego o imieniu Lilly, zobaczyć resztki muru berlińskiego, Pomnik Pomordowanych Żydów Europy, Bramę Brandenburską i Reichstag. Z powrotem wyruszyliśmy z trzeciego pod względem wielkości dworca kolejowego w Europie – Hauptbahnhof. To była bardzo wyczerpująca, a zarazem udana i pełna emocji wyprawa. Zaczynamy planować kolejną!

• Warsztaty z fundacją "Równe szanse"

• 4 czerwca zakończyliśmy realizację „WARSZTATÓW KREATYWNOŚCI Z ELEMENTAMI TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH” w przedszkolnej grupie „Sówki”. Był to cykl dziesięciu spotkań poświęconych na odkrywanie świata emocji, komplementów oraz kreatywności. Projekt został zrealizowany ze środków własnych Fundacji „Równe szanse” Zielona Góra, zgodnie z jej celami statutowymi. Szczególne podziękowania należą się pani Magdalenie Różak, dzięki której projekt mógł się odbyć w naszym przedszkolu. Warsztaty zostały przeprowadzone przez panią Magdalenę w sposób bardzo ciekawy i angażujący dla naszych przedszkolaków. Dziękujemy!

• Tropiciel historii: podcast

• Kolejna odsłona projektu „Tropiciel historii” to warsztaty, które przeniosły młodzież w świat podcastów i historii mówionej. Warsztaty łączyły praktykę i teorię. Uczniowie dowiedzieli się, jak pracować z mikrofonem, nagrali rozmowy z wyjątkowym gościem – panią Barbarą Madej, rdzenną mieszkanką Letnicy, która interesuje się historią wsi i zboru. Nauczyli się także podstaw montażu i metod udostępniania gotowego podcastu. Warsztaty przeprowadziła pani Natalia Kościńska z Fundacji Good Culture działającej przy Good Books.
            Projekt jest współfinansowany przez Muzeum Historii Polski w ramach programu „Patriotyzm Jutra”. Zadanie realizujemy w partnerstwie z Gmina Świdnica Lubuskie

• Wycieczka do "Chaty u Kowola"

• 29 maja uczniowie klas pierwszych wyruszyli na wycieczkę do „Chaty u Kowola” we wsi Kluczewo. W pięknie urządzonym gospodarstwie agroturystycznym dzieci poznały tradycje i uroki wiejskiego życia, obejrzały pokaz wyrabiania masła i sera, a w kuźni wykuwania podkowy szczęścia i prasowania żelazkiem „z duszą”. Obserwowały wiejskie zwierzęta, zapoznały się z pracą w gospodarskiej zagrodzie. Podczas wycieczki maluchy zostały poczęstowane słodkimi rogalikami i upiekły kiełbaski na ognisku. To była bardzo udana wycieczka!

• Konkurs z języka niemieckiego  EDI- Panda
          • Konkurs z języka niemieckiego EDI- Panda

• Uczniowie naszej szkoły brali udział w ogólnopolskim konkursie przedmiotowym z języka niemieckiego EDI - Panda. Wszyscy uczestnicy wykazali się wysokim poziomem wiedzy. Z zadaniami najlepiej poradził sobie Szymon Jaros, który zajął 13 miejsce w Polsce, w kategorii klas piątych.

• Warsztaty z PIONĄ NA ZDROWIE

• Jeśli zdrowo, to tylko z Piona na Zdrowie!

Uczniowie klas 1-3 w ramach warsztatów zdrowia założyli ogródki warzywne. Wejście do szkoły pachnie świeżymi ziołami, które również wzbogacają śniadania uczniów.